Clippers menewaskan Lakers di Los Angeles

NBA: Clippers menewaskan Lakers di Los Angeles

All-Star Kawhi Leonard membantu Los Angeles Clippers datang dari belakang untuk mengalahkan saingan bandar Los Angeles Lakers dalam jadual NBA Hari Krismas yang dibungkus.

Leonard mempunyai 35 mata dan 12 rebound dalam kemenangan 111-106 Clippers.

Sementara itu, pusat kelahiran Turki, Enes Kanter memainkan pertandingan pertamanya di luar Amerika Syarikat selama lebih daripada satu tahun ketika Boston Celtics mengalahkan Toronto Raptors 118-102 di Kanada.

Kanter, 27, telah menjadi pengkritik Presiden Turki Recep Tayyip Erdogan.

Pada Januari 2019, pendakwa Turki mengeluarkan waran antarabangsa untuk penangkapannya dan dia memberitahu BBC bahawa dia terperangkap di Amerika Syarikat.

Jaylen Brown menjaringkan 30 mata dan Kemba Walker menambah 22 untuk mengalahkan Toronto 118-102, mengakhiri kemenangan 34-pukulan di kandang Kanada itu menentang pasukan Divisyen Atlantik.

Bercakap tentang dapat bermain di luar AS, Kanter memberitahu Bursabandar selepas permainan:

Itu pasti menakjubkan. Saya tidak dapat menerangkannya dengan kata-kata, hanya keluar dari sana lebih daripada sekadar permainan bola keranjang. Bagi saya, ia hanya akan keluar dan hidup dalam kebebasan ini.

Patrick Beverley Patut Merayakan selepas menyekat LeBron dan Lakers.

The Clippers kini 2-0 menentang Lakers. Mereka memenangi pembukaan musim tanpa Paul George dan yang tidak banyak dari dia. Itu akan melekat pada Lakers ‘craw kerana sehingga tip ini, Lakers telah memenangi 24 dari 30 perlawanan dan kesenangan di semua tepukan dan bunga yang dibuang jalan untuk permulaan yang cepat dan makmur. Dan sekarang, mereka harus berurusan dengan “tetapi,” seperti dalam “… tetapi mereka tidak dapat mengalahkan Clippers, jadi bagaimana baiknya mereka, benar-benar?”

Perlu diingat bahawa sementara Lakers dan juga Bucks seolah-olah mengawal liga, Clippers berurusan dengan George yang hilang 11 perlawanan pertama dan Kawhi melepak permainan kerana lutut achy yang memerlukan rehat … dan masih dapat memenangi 23 dari mereka pertama kali 33. Sungai tidak tahu betapa baiknya pasukannya. Menakutkan.

LeBron terhenti apabila dikira. Pasti, statistik bagus – 23 mata, 10 assists, sembilan rebound; begitu dekat dengan triple-double yang lain! – dan dia membawa Lakers untuk majoriti keempat. Tetapi pada saat-saat kebenaran, LeBron goyah. Dia terlepas lemparan percuma pada minit terakhir, dan ketinggalan dengan tiga mata pada kepemilikan terakhir Lakers, dia mengasingkan diri pada Pat Bev, yang memberikan 6 inci dan 60 paun otot. Dan Pat Bev adalah pemain yang lebih agresif dan gigih dalam pertandingan itu, mencetuskan bola dan melepaskan tangan LeBron, memberikan kepunyaan Clippers.

Ini adalah kali kedua LeBron datang dengan pantas melawan Clippers; Dia menguap lewat di musim pembuka juga. Tidak semestinya untuk melihat salah satu pemain hebat sepanjang masa – yang kelihatan tidak kelihatan di sini pada musim ke-17 ini.

Kawhi masih naik ke majlis itu. Sepanjang kesedihan dia diambil dua tahun terakhir dengan pengurusan beban dan menghindari bermain kedua-dua perlawanan di belakang, Kawhi adalah seorang lelaki pada masa ini. Dia melewatkan lebih daripada 20 perlawanan musim lalu dan mengetepikan Raptors untuk kejuaraan. Dia berada di tahap yang sama dengan Clippers, namun dengan mudahnya pemain paling berpengaruh di lantai Rabu.

Kawhi membiarkan mainannya bercakap baginya, dan ia menjerit: Saya mahu semua asap yang boleh dibeli oleh LeBron dan Lakers. Setiap kali Clippers memerlukan baldi, Kawhi mengasingkan dan memberi mereka satu, atau menarik pelanggaran dan pergi ke garisan lemparan bebas. Kerosakan itu adalah 35 mata yang berkesan (membuat lapan lontaran bebas), 12 rebound dan kengerian yang dihantar melalui Lakers. Dan ingat bahawa, dengan Lou Williams menderita melalui permainan yang mengerikan dan George kehilangan 13 daripada 18 pukulannya, Kawhi adalah pilihan utama Clippers dan masih menghancurkan pasukan berganda yang dilemparkan. Terdapat juga ini: Kawhi adalah 15-8 sepanjang masa menentang LeBron.

Pat Bev adalah anjing. Dan itu pujian. Selain daripada mengecek LeBron dalam 20 saat terakhir – dan bagaimana pula dengan Rivers yang mempunyai keyakinan untuk membuangnya ke LeBron dalam situasi itu? – Pat Bev semua positif untuk Clippers. Dia menaikkan plus-26 untuk permainan ini, adalah diri sendiri yang susah payah mempertahankan diri, dan (seperti yang dia lakukan sepanjang musim) besar di kaca itu, menarik sembilan rebound. Itu tiga lagi daripada Davis 6-kaki-10.

Kyle Kuzma mengumumkan kedatangannya untuk 2019-20. Pasti, beberapa bulan lewat, namun lebih baik daripada tidak pernah. Selepas berurusan dengan masalah kecederaan, kem latihan Lakers yang hilang dan mengambil masa untuk berbentuk, Kuzma berubah menjadi seekor binatang pada Krismas. Dia memberi tumpuan Clippers, terutamanya awal, menjatuhkan tembakan dari dalam, mengiris ke rim dan menjaringkan 25 mata dalam 27 minit. Kuzma masuk ke dalam permainan dengan purata hampir lapan mata kurang daripada musim lalu. Persembahan ini memberikan kelegaan kepada Lakers, yang melakukan perbankan pada Kuzma sebagai pemain ketiga yang kuat yang dapat membuat perbedaan. Mungkin ini menandakan permulaan.

Permainan itu sendiri menghiburkan, walaupun sebelum Davis jatuh ke pangkuan pelawak Kevin Hart selepas melepaskan tembakan pada buzzer halftime. Keseluruhan pasukan Laker mendapat sepakan itu, dan ketika mereka bergegas untuk mengambil Davis, bermain dengan mainan Hart sebagai perniagaan. Malangnya, masa cahaya itu dengan timbal 12 mata akan menandakan satu daripada yang terakhir mereka dapat senyum secara kolektif pada malam itu.

The Clippers menyerang Lakers pada suku ketiga, membuat permainan persegi, dan hanya mengalahkan dan melawan mereka dengan keempat yang ketat. Sekali lagi, ini di mana Kawhi mengambil alih dan LeBron kehabisan gas.

LeBron mengambil lutut yang menyakitkan dan tidak sengaja dari Beverley awal permainan dan jatuh ke lantai seketika, kemudian mencadangkan ia memburukkan lagi kecederaan pangkal paha yang menyebabkan dia terlepas permainan terdahulu dan membuatnya dipersoalkan untuk yang satu ini.